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PROJECT
relaunch

Category
campaign
design

YEAR 2017

1. the challenge

Motorbikes aren’t for riding – they’re for living. A car will take you from A to B; a motorbike will take you to your very soul. With its own brands and more than 15,000 products, POLO makes sure that nothing stands in the way of this. Robust, but in the face of fierce competition, not clearly enough positioned. But how do you win the trust, heart and passion of people who corner at 200 km/h?

2. the idea

Simple: by speaking their language. Directly. Honestly. At eye level. A language through which a bond is seen, heard and felt. After all, POLO has something crucial in common with its customers – its employees are passionate bikers themselves. And that’s exactly what we want to show. No more, no less.

3. the execution

A revised logo, new slogan, new visual language, new design concept. Stripped back to the essential – which, for POLO, is motorbiking. The red becomes brighter, the black oilier, the images more authentic and the language straight to the point. POLO’s own three brands were also positioned and established in the relevant segments.

QUOTES from our campaign

Why do we do what we do? How do we know what equipment you really need – and what you don’t? How do we understand each other without uttering a word, united simply by passion? The answer is easy … WE ARE POLO. WE LIVE BY OUR PASSION. WE RIDE.

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We also turned up the torque for POLO’s own brands Spirit Motors, FLM and NEXO and completely re-worked each of the brand images.

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YEAR 2017

1. die challenge

Motorrad fährt man nicht – Motorrad lebt man. Mit dem Auto kommt man von A nach B, mit dem Motorrad kommt man zu sich selbst. POLO sorgt mit seinen Eigenmarken und insgesamt über 15.000 Produkten dafür, dass diesem Ziel nichts im Weg steht. Solide, doch im engen Wettbewerb nicht eindeutig positioniert. Aber wie gewinnt man das Vertrauen, das Herz und die Leidenschaft von Menschen, die sich mit 200 km/h in die Kurve legen?

2. die idee

Ganz einfach: indem man ihre Sprache spricht. Direkt. Ehrlich. Auf Augenhöhe. Eine Sprache, bei der man eine Verbundenheit sieht, hört und spürt. Denn POLO hat etwas Entscheidendes mit seinen Kunden gemein: Die Mitarbeiter sind selber leidenschaftliche Biker. Und genau das zeigen wir. Nicht mehr, nicht weniger. 

3. die umsetzung

Überarbeitetes Logo, neuer Claim, neue Bildwelt, neues Gestaltungskonzept. Reduziert auf das Wesentliche – und das ist bei POLO das Motorradfahren. Das Rot wird knalliger, das Schwarz öliger, die Bilder werden authentischer und die Sprache wird direkter. Dazu wurden die drei Eigenmarken positioniert und in den jeweiligen Segmenten etabliert. 

QUOTES from our campaign

Warum wir tun, was wir tun? Warum wir wissen, was man an Ausrüstung wirklich braucht – und was nicht? Warum wir uns schweigend verstehen und durch Herzblut miteinander verbunden sind? Die Antwort ist ganz einfach: WIR SIND POLO. WIR LEBEN, WAS UNS ANTREIBT. WIR FAHREN MOTORRAD.

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Auch bei den POLO-Eigenmarken Spirit Motors, FLM und NEXO haben wir das Drehmoment erhört. Mit einer kompletten Überarbeitung des jeweiligen Markenauftritts.

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